A PR cikkek nagyon sok előnnyel és pozitív hatással járnak, de csak akkor, ha megfelelően írjuk meg őket. Általános követelmény ezekkel a cikkekkel kapcsolatban, hogy figyelemfelkeltőek, érdekesek és olvasmányosak legyenek. Senki sem akar unalmas cikkeket olvasni, ezért nagyon oda kell figyelni az elkészítésnél.
A cikk további részében leírom néhány pontban, hogy hogyan is kell elkészíteni egy jó PR cikket.
1. A címválasztás
A cím mindenképpen a cikk témájához kapcsolódjon, emellett pedig legyen mindig tömör és figyelemfelkeltő! Jó címek lehetnek például a "10 tipp a jó alakért", vagy a "Hogyan válasszunk táblagépet?". Ezek rövidek, és biztosan felkeltik azoknak a figyelmét, akik érdekeltek a témában.
2. A bevezető
Mindig írjunk bevezetőt a PR cikkekhez! Ez azért fontos, mivel sokan csak ezt a rész olvassák el, és így már ennek el kell juttatni az üzenet egy részét, továbbá ez jó lehetőség arra, hogy felkeltsük az olvasó érdeklődését a továbbolvasáshoz.
3. A cikk fő része
Ez a cikk bővebben kifejtett része, és itt kell megfogalmazni a teljes mondanivalót. Jó ha bemutatjuk röviden a cégünket, ezzel is erősítve a hírnevünket, majd rátérhetünk a konkrét dolgok, pl. a termékek bemutatására. Ha csak egy ismeretterjesztő cikket írunk, akkor pedig mindenképp a hasznos információkkal kezdjük, amik között, vagy után lehet egy pár dolog a termékünkről, vagy szolgáltatásunkról. Sokkal érdekesebbé tehetjük a cikkünket néhány statisztikával, számadattal, vagy érdekes tényekkel is.
4. A befejezés
Az utolsó szakaszban mindenképpen adjuk meg az elérhetőségünket, valamint egy felszólítás sem árt, ami cselekvésre készteti az olvasót. Ha ez elmarad, akkor jó eséllyel nem érjük el a célunkat. A lényeg az, hogy adjunk pontos utasítást, hogy mit is szeretnénk, hogy az olvasó csináljon. Például: "Keressen minket email-ben vagy telefonon, nem fogja megbánni!" vagy "Hívjon még ma és ne szalassza el az ingyenes tanácsadást!"