A PR cikkek alapvetően olyan írások, amik valamilyen médiában jelennek meg egy cégről vagy vállalkozásról. Ilyenkor nem konkrétan egy termék, vagy szolgáltatás eladása a cél, mert akkor az már a reklám kategóriába esne. Eredetileg azért születtek ezek a cikkek, hogy a javítsák egy cég közönségkapcsolatait (Public Relations), azaz, hogy a köztudatban is belekerüljön a nevünk.
Az internet és a honlapok világában viszont már kicsit eltolódott a valódi jelentés. Sokan csak azért írnak PC cikket, hogy elhelyezhessen benne egy linket, és így a keresőmotorok értékesnek gondolják a linkelt oldalt. Tehát a legfőbb cél manapság sokszor csak a keresőoptimalizálás. Ezzel azonban érdemes vigyázni.
További fontos infók a cikkben!
Az már tudjuk, hogy a likkatalógusok, és linkgyűjtemények egyre kisebb szerepet kapnak a keresőoptimalizálásban, mivel a keresőmotorok már a legtöbbször tudják, hogy az innen mutató linkek nem közvetítenek valódi értéket. Ezek tudatában sokan a cikkgyűjteményekkel helyettesítik a katalógusokat, ami egy darabig működik is, de ez sem jelent hosszútávon jó megoldást.
Mi a probléma? Legfőképpen az, hogy ezek az úgynevezett PR cikkek nagyrészt abból állnak, hogy összedobunk valami szöveget az oldalunk témájáról, és teletűzdeljük kulcsszavas linkekkel. A legújabb algoritmusfrissítésekkel azonban már ezt is felismerik a keresőmotorok, és így a nagy számú ilyen cikk büntetéshez vezethet. A kulcsszavas linkeken kívül a másik probléma ezekkel a cikkekkel, hogy nem igazán kapcsolódnak a cikkgyűjtemény domain-jának a fő témájához, és ha ez nagy számban fordul elő, akkor ez szintén feltűnik a keresőmotoroknak. Így végül könnyen azonosíthatóvá vállnak azok az oldalak, amiknek egyetlen célja más oldalak erősítése.
Összefoglalva: ha egy cikkgyűjteményben szinte minden cikk tartalmaz linkeket, és ezek a linkek főleg kulcsszavasok, valamint az oldalnak nincs egy egységes témaköre, amihez kapcsolódnak a rajta található cikkek, akkor jó eséllyel értéktelenné válnak az innen mutató linkek, vagy legalábbis csökken az értékük.
Mi a teendő?
- Ha írunk is PR cikket, ne csak ezen alapuljon a linképítésünk.
- Csak kis számban használjuk kulcsszavas linkeket, mivel ez természetellenes.
- Az olyan oldalakat részesítsük előnyben, aminek a fő témája kapcsolódik a saját oldalunk témájához.