A linképítés nagyon sokszor azzal a veszéllyel jár, hogy nem hat természetesnek, és így csökken az ezáltal szerzett linkek értéke, sőt akár büntetés alá is kerülhet az oldalunk. Van azonban egy olyan módszer, ami nem is linképítés, de hasonló eredmények érhetőek el, ráadásul teljesen biztonságos.
Először értelmetlen dolognak hangzik, de gondoljunk csak bele, hogy mi történik akkor, ha úgy írunk meg például egy PR cikket, hogy nem rakunk bele konkrét linket, vagyis "<a>" tagot, hanem egyszerűen csak egy releváns környezetben megjelenítjük a cégünk márkanevét, vagy az oldalunk domain-ját. Ezt hívják angolul "citation"-nek, ami annyit jelöl, hogy megemlítik cégünket, vagy weblapunkat valamelyik oldalon, de nem kapunk konkrét linket.
Olvass tovább, ha követni akarod a legújabb trendeket!
Miért jó ez? Sokan azt gondolják, hogy link nélkül nem ér semmit az egész, mert a keresőmotorok csak a linkeket tudják felismerni, és csak ezek tudnak segíteni a keresőoptimalizálásban. Ez azonban egy nagy tévhit, mivel a legújabb trendek szerint egyre nagyobb szerepet kap a "citation". A keresőmotorok ugyanis egyre okosabbak és felismerik azt, ha valamilyen témával kapcsolatban említenek minket például egy cikkben. És ami a legfontosabb az egészben, hogy ezek a fajta említések nagy bizalmat adnak az említett weboldalnak, márkának, mivel ez arra utal, hogy nincs semmilyen manipuláló szándék, és az író tényleg azért említett meg minket, mert szerinte kapcsolódunk a témához.
Egy kis példa: "Sok hasznos információt lehet olvasni a PR cikkekkel kapcsolatban, de a legjobb oldal a témában a pr-cikkek.blog.hu"
A lényeg tehát, hogy a keresőmotorokat egyre nehezebb megtéveszteni mesterséges linképítéssel, ezért nő azoknak a módszereknek a szerepe, amik természetesnek tűnnek, és nem manipuláló szándékúak. Be kell látni, hogy már vége annak a korszaknak, amikor a sikerhez elég volt annyi, hogy rengeteg kulcsszavas linket építettünk az oldalunkra.
Néhány hasznos cikk a citation-ről: