Előző bejegyzésemben már írtam arról, hogy a PR cikkek tulajdonképpen egy cég, egy szolgáltatás vagy egy termék népszerűsítésre, reklámozására való. Egy jól megírt PR cikk nagyon fel tudja lendítni a cég forgalmát. De ugyanakkor, a PR cikk nagy károkat is tud okozni, ha nincs jól megszerkesztve. Ezért a cégek külön fizetnek olyan embereknek, akiknek csak a reklámmal kell foglalkozniuk. Az internet korában azonban, a PR cikkeknek más szerepük is van. Ma már minden valamire való cégnek van internetes honlapja. Ha nincs, az szinte olyan, mintha nem is létezne. Mindenki az interneten keresgél, ha valamilyen szolgáltatásra vagy termékre van szüksége, ezért az a cég, amelyik nincs jelen az interneten, máris hátránnyal indul. Ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy a keresőoldalak minél előbbre helyezzék azt a találatok listáján, ugyanis mindenki csak az első néhány találatot nézi meg. Itt jönnek képbe a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek és a PR cikkek másik szerepe. A keresőoptimalizálással foglalkozó cégek tulajdonképpen elérik, hogy a megbízó cég honlapja a találatok elejére kerüljön, ha a megfelelő kulcsszavakat írják be a keresőbe.
Ez nem egyszerű feladat és nem is megy egyik napról a másikra. Nagyon sok türelem és sok munka szükséges hozzá. A keresőoldalak tulajdonképpen rangsorolják a honlapokat és ezen rangsor alapján helyezik el a találatok elején, a közepén vagy éppenséggel a végén. A rangsorokat az alapján állítják fel, hogy hány hasznos link mutat az adott oldalra. A keresőoptimalizálást végző cégek feladata, hogy ezeket a hasznos linkeket elhelyezzék a PR cikkekben, amelyek aztán felkerülnek különböző honlapokra. Ezeknél a PR cikkeknél nem a tartalom a legfontosabb, hanem tartalmazza a megfelelő hasznos linket. Ezért már sokszor nincs is kifejezett reklámjellege az adott termékkel kapcsolatban. Ugyanakkor ezek a PR cikkek is sok hasznos információt tartalmaznak egy céggel vagy egy termékkel kapcsolatban. A PR cikkekben elhelyezett hasznos linkeknek köszönhetően, az adott cég honlapja előbbre kerül a találatok listáján és már néhány héten belül megfigyelhető a forgalom növekedése. De ami igazán jelentős, hogy hosszútávon folyamatos látogatottságot biztosít a honlapnak. Egy jól sikerült keresőoptimalizálással egy cég nagyon hamar megsokszorozhatja a bevételét. Ezért nagyon gyakran igénybe veszik a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek szolgálatait, az interneten is jelen lévő vállalatok. Főleg a webáruhzázak körében nagyon népszerű ez a szolgáltatás.