Ha valakinek cége van vagy próbált már valamit eladni, az tudja nagyon jól, hogy nem elég a termék kitűnő minősége. Kell a jó reklám is, ami felkelti a vásárlók figyelmét. Bár a régi mondás szerint, jó bornak nem kell cégér, de ez ma már a telekommunikáció és az internet korszakában nem teljesen igaz. Nem hiába költenek a nagyobb cégek óriási összegeket a termékek reklámozására. A reklámok fontosságát jelzi az is, hogy a cégen belül külön szakemberek, illetve kisebb munkacsoportok foglalkoznak egy-egy termék reklámjának elkészítésével. Ezeket a szakembereket nevezik marketing szakembereknek vagy röviden marketingeseknek. A marketing fogalma nagyon régi időkre nyúlik vissza. Az 1600-as évek második felében, Japánban létrehozták a világ első áruházát, ami már akkor reklámszlogenekkel próbálta meg becsábítani a vásárlókat. Tulajdonképpen, akár ezt is tekinthetjük a marketing megszületésének. A marketing fejlődésének első szakaszában a piackutatás még nem volt jellemző. Ezért a kínálatot nem feltétlenül a kereslethez igazították. A termelés volt a fő szempont. Az eladás másodlagos volt. Ezt az időszakot premarketing korszaknak is nevezik. A huszadik század elején, a technológia fejlődése miatt, egyre több terméket állítottak elő.
A kínálat bőven meghaladta a keresletet, ezért valamit tenni kellett, hogy a cégek bevételhez jussanak. Ezért a reklámokkal megpróbálták befolyásolni a vevőket. Ugyanakkor megjelent a konkurenciaharc is. A huszadik század vívmányai (a rádió és a televízió) nagy segítség volt a reklámok eljuttatásában a fogyasztókhoz. Hiszen azelőtt csak plakátokon lehetett reklámozni. A huszadik század közepe táján, komoly változások álltak be a kereskedelemben. Megjelenik a piackutatás és előtérbe kerül a fogyasztóorientált termékgyártás. A termelők megpróbálnak a célcsoportoknak megfelelő árut a piacra dobni. Ezzel egyszerre nő a választék is. Igazából innen kezdve beszélhetünk igazi marketingtevékenységről. A marketingesek feladata ugyanis nemcsak a reklámok megtervezése, hanem ők végzik a piackutatást is. Ők keresik meg a célcsoportokat és mérik fel az igényeket egy-egy termékkel szemben. A mai modern korban új elemek is vannak a marketingtevékenységek során. Már figyelmet kell fordítani a környezet megóvására is, valamint az egészség megóvására és a társadalmi egyensúly fenntartására. Természetesen a termelők részéről még mindig a legnagyobb nyereség elérése a cél, csak az eszközök változtak meg. Az internet elterjedése újabb lökést adott a marketingtevékenységek fejlődésének, hiszen megjelentek az interneten terjedő reklámok is, amelyek szintén nagyot lendítenek az eladásokon.