Az internetes elterjedése nagyban befolyásolja az emberek vásárlási szokásait is. Ma már nem töltenek órákat sokszor az üzletek polcai között, keresgélve a megfelelő termékeket. Sokkal egyszerűbb az interneten megvásárolni a szükséges dolgokat. Ez a marketingfogások megváltozáshoz is vezetett, ugyanis ma már nem elég egy cégnek az újságban, óriásplakátokon vagy esetleg a televízióban hirdetni a termékeit, szolgáltatásait. Jelen kell legyen az interneten is, különben semmi esélye a forgalom növelésére. Az internetes reklámoknak is számos módja lehetséges. Nagyon sok kihasználja a közösségi oldalak előnyeit is, hiszen ezen keresztül felhasználók millióit tudja megszólítani. Azoknak a cégeknek, amelyek webáruházat is működtetnek, kiemelten fontos, hogy sok látogatójuk legyen. Valamint az is lényeges szempont, hogy a keresőoldalak találati listáin minél előbb szerepeljenek. Ugyanis a felhasználók általában a kiadott találatok elején keresgélnek. Általában itt meg is találják a keresett dolgokat, így már nincs értelme a találati listák végén kutakodni. Érthető tehát, hogy mindenki szeretne a találati listák elejére kerülni. Erre nagyon jó lehetőséget biztosítanak a PR cikkek. Ezek tulajdonképpen rövid leírásai egy-egy cégnek, terméknek vagy szolgáltatásnak. Tulajdonképpen internetes reklámok. Kiemelkedő jelentőségük van abban is,hogy egy-egy cég honlapja előbbre kerüljön a listán.
A keresőoptimalizáló cégek feladata ezt megoldani. A legnépszerűbb internetes keresőoldalak rangsorolják a honlapokat és annak alapján állítják fel listát. A rangsorolást pedig különböző bonyolult algoritmus szerint végzik. Ha egyszerűen akarnák megfogalmazni, a lényege az, hogy minél több hasznos link mutasson arra a weboldalra, amelyiket a találati listák elején szeretnénk látni. Ezt el lehet érni azzal, hogy hasznos linkeket elhelyezzük a PR cikkekben. Így ezeknek a PR cikkeknek tulajdonképpen kettős szerepe van, mert amellett, hogy kiváló reklámként szolgálnak az adott cégnek, még a honlapjának a rangját is képesek növelni. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek ebben tudnak segíteni a cégeknek. Persze senki ne gondolja azt, hogy a weboldal egyik napról a másikra a találatok elejére fog kerülni, ha néhány cikkben megjelenik a hasznos link. Ez egy hosszú folyamat, aminek során egyre jobb helyeket foglal el a weboldal. Bár több hónapig is eltarthat, mire az első helyek egyikére kerül az oldal, de már az első hónapok után megmutatkozik a javulás. Növekedik a webáruház forgalma, ami maga után vonja a bevétel növekedését is. Mindenképpen megéri a befektetett összeget, hiszen a sokszorosát fogja visszahozni.