Azt mindenki nagyon jól tudja, hogy a reklámoknak fontos szerepe van a termékek eladásában. Azonban, hogy milyen a jó reklám és miként kell összeállítani egy megfelelő reklámot, azt már kevesebben tudják. Ők a reklámszakértők, akiket azért alkalmaznak a cégek, hogy segítsenek a termékek eladásában azáltal, hogy kiváló reklámfilmeket, plakátokat és szlogeneket gyártanak. Bár a régi mondás szerint, jó bornak nem kell cégér, de ez a mondás ma már nem állja meg a helyét. Talán régen elég volt az is, ha kiváló minőségű terméket kínáltak eladásra és reklámok nélkül is elterjedt a jó híre. Főleg a kisebb településeken, ez még ma is működik. De egy cég, amelyik komoly tényező szeretne lenni a piacon, az nem engedheti meg magának ezt a luxust. Még akkor sem, ha az övé a legkiválóbb termék az adott kategóriában. Hiszen ma már igen nagy a konkurencia, valamint az emberek is egyre befolyásolhatóbbak a televízió és az egyéb médiafelületek által. Ezért reklámokra igen is szükség van. Szerencsére ma már nagyon sok reklámfelület áll a hirdetők rendelkezésére. Míg régen csak a plakátokra és az újsághirdetésekre lehetett támaszkodni, addig ma már ott vannak a rádiós, televíziós és az internetes reklámlehetőségek is. A különböző médiafelületeken való megjelenésekért hatalmas összegeket hajlandóak kifizetni a nagyobb cégek. Viszont megéri nekik, hiszen ezáltal megsokszorozódik a forgalmuk is, ami pedig a bevételük növekedéséhez vezet. Valószínűleg sokan azt gondolnák, hogy a modern médiafelületek hatására, a plakátok és újságok hirdetései ma már elavultak lehetnek. Pedig ez nem teljesen igaz.
Az tény, hogy megnőtt az utóbbi években a televíziós és főleg az internetes reklámok jelentősége. De tanulmányok is bizonyítják, hogy az óriásplakátoknak még mindig igen komoly befolyásoló szerepük van. Nem véletlen, hogy az utak mellett még mindig rengeteg ilyen plakátot láthatunk. Az internetes reklámok közül, főleg a PR cikkeknek van nagy jelentősége, hiszen ezek kettős feladatot is elláthatnak adott esetben. A PR cikk ugyanis egy olyan internetes szöveg, amelyik egy adott terméket vagy szolgáltatást hívatott népszerűsíteni. Ugyanakkor, a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek is ilyen PR cikkeket használnak arra, hogy egy adott cég weboldala előbbre kerüljön az internetes keresők találati listáján. Ugyanis az emberek általában az első találatok között meglelik azt, amire szükségük van, így már nem keresgélnek tovább, vagyis, aki elől van a találati listán, annak nagyobb lesz a forgalma és több terméket tud eladni.