HTML

PR Cikkek

Összeszedjük a legjobb PR cikk oldalakat, ahol ingyenes cikk beküldési lehetőség van

Ingyenes pr cikk beküldési lehetőségek és seo tudástár

2015.06.03. 17:12 Yatour

Amit a direkt marketingről tudni érdemes

Címkék: vásárlás információ

direkt_marketing.jpgEgy vállalkozás sikere azáltal mérhető le, hogy milyen mértékben tudja eladni a termékeit vagy a szolgáltatásait. Az eladás azonban nem megy magától, hiszen jól meg kell tervezni. Meg kell találni a vevőközönséget és meg kell szólítani őket. Fel kell kelteni az érdeklődésüket az adott termék vagy szolgáltatás iránt és meg kell győzni őket, hogy ennél jobb ajánlatot nem kaphatnak. Ez a marketingesek feladata egy vállalaton belül. A marketingnek igen sok formája van. Az egyik ilyen a direkt marketing, ami újabban egyre népszerűbb. A direkt marketing során személyesen keresik meg a potenciális vevőket. Ennek is több típusa ismeretes. Az első direkt marketing megoldás a postai úton való megkeresés volt. Levélben tájékoztatták a célközönséget egy új termék megjelenéséről, hatásáról és előnyeiről. Ezt a módszert mind a mai napig alkalmazzák. Idetartozik a szórólapok, brosúrák és termékkatalógusok terjesztése is. A másik igen hatásos módszer a tele-marketing, vagyis a célközönség telefonon való megkeresése és tájékoztatása.

Majd a technológia fejlődésével, megjelent az SMS-ben való tájékoztatás, ami szintén nagy népszerűségnek örvend. Bár ennek az egyik hátránya, hogy igen tömören fogalmazható meg a termékek leírása. Újabban az e-mail-ben való tájékoztatás a leginkább elterjedt direkt marketinges módszer, hiszen így egyszerűen el lehet érni az embereket és lehetőség van a termék részletes bemutatására. A másik nagy előnye, hogy ez igen költség-hatékony módszernek bizonyult, ugyanis nincs postai sem más rejtett költsége. A direkt marketing tehát egy nagyon hatékony módszere a termékek népszerűvé tételének, de vannak bizonyos feltételei és szabályai is. Akár levélben, akár telefonon keressük meg az ügyfeleket, az nem szabad zaklatásnak tűnjön. Ugyanakkor, a levél megfogalmazásakor is be kell tartani néhány fontos előírást. A címnek figyelemfelkeltőnek és meghökkentőnek kell lennie, különben előfordulhat, hogy a címzett nem olvassa tovább. A levélnek viszont részletesnek kell lennie. Minden fontos tudnivalót szükséges leírni. Nem baj, ha túl hosszúra sikeredik, mert akit érdekel, az úgyis végigolvassa és számára fontos, hogy mindenről pontos leírást kapjon. De ami a legfontosabb, mind a telefonos megkeresésében, mind a levélírásban, hogy vásárlásra motiváljon. Tulajdonképpen ez az egésznek a lényege. Azt, hogy a direkt marketing melyik formáját érdemes éppen választani, sok minden befolyásolhatja. Többek között a célközönség is. A fiatalabb korosztályt érdemes e-mail-ben vagy SMS-ben megkeresni. Ellenben az idősebb korosztálynál, hatásosabb a telefonos vagy a postai úton történő értesítés.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-cikkek.blog.hu/api/trackback/id/tr917515482
süti beállítások módosítása