Azt, hogy egy vállalkozás mennyire működik jól, nem az dönti el, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást biztosít a vásárlók számára, hanem tudja-e értékesíteni vagy sem. Sokan úgy gondolják, hogy a termékek előállítása a legnehezebb folyamat. Pedig az eladás sokkal bonyolultabb és gyakran több munkát is igényel. A marketingstratégia felállítása és kivitelezése komoly szakmai tapasztalatot és felkészülést igényel. Azonban, egy jó szakembernek ez nem okozhat gondot. Főleg akkor, ha egy profi csapat segíti a munkát. Nem véletlen, hogy a marketingesek általában kisebb csapatokban dolgoznak, hiszen a különböző gondolkodású emberek csapatmunkája sokkal eredményesebb az esetek többségében. Így egy-egy felmerülő problémát több szemszögből próbálnak megoldani és sokszor ez vezet a sikeres megoldás megszületéséhez. A marketingcsapat feladata tehát, hogy megtalálják azt a célcsoportot, akinek egy adott termék szól. Ezt a célcsoportot meg kell szólítani, fel kell hívni a figyelmüket az új termékre és el kell mondani, hogy miért járnak jól, ha azt választják. Erre több megoldás is létezik. Természetesen a leggyakoribb, hogy valamilyen reklám formájában próbálják meg felkelteni az emberek figyelmét, ami lehet televíziós és rádiós reklám, de megjelenhet reklám az újságok hasábjain, vagy az utak mellett óriásplakátok képében. Sőt, ma már az internetes reklámok is egyre népszerűbbek lesznek. A lényeg, hogy egyszerűen legyen megfogalmazva, hogy mindenki számára érthető legyen.
Sok emberhez jusson el, de főleg azokhoz, akik a potenciális vásárlók lesznek. Azonban a reklámszöveg, az egyszerűség mellett frappáns is kell legyen, hiszen egy ötletes szöveg jobban felkelti az emberek figyelmét. A hagyományos reklámok mellett, más marketingstratégia is létezik, amelyik mind arra hivatott, hogy egy adott terméket megismertessen a vásárlóközönséggel, vagy népszerűsítse azt. Többek között ilyenekkel találkozhatunk a bevásárlóközpontokban, nagyobb áruházakban, amikor többnyire fiatal és csinos hölgyek kóstolót kínálnak a legújabb ételkülönlegességekből, esetleg egy új termék jótékony hatását szeretnék bebizonyítani. Ugyanilyen stratégia eredménye a különböző akciós ajánlat is. Néha csak árkedvezményt kínálnak egy-egy termékre, máskor viszont egy népszerű termék mellé ajándékba adnak egy még ismeretlen árut is, hogy épüljön be a köztudatba annak létezése. Igazából a kampánystratégiák lehetőségének száma végtelen. Csak a marketingcsapat ügyességén és leleményességén múlik, hogy milyen ötlettel rukkolnak elő. Az viszont tény, hogy egy jól átgondolt stratégia nagyot lendíthet az eladásokon, de ez fordítva is elsülhet, amennyiben nem elég felkészültek a szakemberek.