HTML

PR Cikkek

Összeszedjük a legjobb PR cikk oldalakat, ahol ingyenes cikk beküldési lehetőség van

Ingyenes pr cikk beküldési lehetőségek és seo tudástár

2015.06.30. 09:30 Yatour

Az MLM stratégia kialakulása és fejlődése

Címkék: marketing reklám pénzügyek

mlm_strategia.jpgA cégeknek sokszor óriási problémát jelent egy-egy új termék megismertetése és megkedveltetése a vásárlóközönséggel. Ilyenkor minden praktikát bevetnek ennek érdekében, de ez többnyire hatalmas összegeket emészt fel a cég költségvetéséből. A marketingstratégiák kidolgozása és kivitelezése ugyanis nem olcsó mulatság. Ezért a szakértők állandóan azon fáradoznak, hogy minél olcsóbb és hatékonyabb stratégiákat dolgozzanak ki. Így született meg a Multi Level Marketing (MLM) is. Ez egy hálózatépítésen alapuló marketingfogás, ami, mint általában a legtöbb újítás, szintén az Amerikai Egyesült Államokban látta meg a napvilágot, még a múlt század első felében. A távoli farmokon és a kisvárosokban nehezen jutott el a szükséges árumennyiség, ezért először az utazó ügynökök segítségével próbálták meg népszerűsíteni termékeiket a cégek. Az ügynökök felkeresték a legeldugottabb városokat és farmokat is, majd bemutatták a portékájukat. Azonban ez nem bizonyult elég hatásosnak és elég sok pénzbe is került a cégeknek. Ezért új megoldás után kellett nézni. A Multi Level Marketing ötlete egy vitaminokat és étrend kiegészítőket gyártó és forgalmazó cég vezetőitől, William Casselberrytől és Lee Mytingertől származik. Ők ugyanis jutalékot adtak annak a kereskedőnek, aki további kereskedőket von be az értékesítésbe. Minden újabb kereskedő után három százalék jutalékot kaptak. Ez teremtette meg az alapját a Multi Level Marketingnek. A lényege tehát, hogy újabb embereket vonjunk be a hálózatba, akik fogyasztóként és terjesztőként is viselkednek. Így tulajdonképpen a termék reklámozását és terjesztését maguk a fogyasztók végzik.

Ezért természetesen jutalékban részesülnek. A jutalék nagysága attól függ, hogy hány embert vonunk be az üzletbe, hogy ők további hány embert szereznek a saját hálózatukba. Ha elég nagy hálózatot sikerül kiépíteni más dolgunk már nem is lesz, mint figyelni arra, hogy a hálózat stabil maradjon és a távozók helyére mindig kerüljenek új emberek. Így mindenki jól jár, hiszen viszonylag olcsón juthat hozzá kiváló termékekhez és még egy kis plusz jövedelemre is szert tehet. Másrészt a gyártó cégnek nem kell óriási összegeket kiadjon reklámokra, helyette inkább a jutalékok szétosztásával ösztönzi a hálózat tagjait a vásárlásra és az újabb vásárlók, értékesítők bevonására. Persze ez nem volt mindig ilyen egyszerű. Sokan megpróbálták ezt az új módszert arra használni, hogy átverjék a jóhiszemű embereket és pénzt csikarjon ki tőlük, ám ezek hamar lebuknak. Az MLM rendszert legális kereskedelmi struktúrának nyilvánították. Persze, ha valaki bele akar vágni egy ilyenbe, az előtte nézzen utána rendesen a cégnek és az sem árt, ha van egy kis üzleti vénája az illetőnek.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-cikkek.blog.hu/api/trackback/id/tr497584744
süti beállítások módosítása