HTML

PR Cikkek

Összeszedjük a legjobb PR cikk oldalakat, ahol ingyenes cikk beküldési lehetőség van

Ingyenes pr cikk beküldési lehetőségek és seo tudástár

2015.07.15. 14:16 Yatour

A reklámok hatással vannak a vásárlók döntésére

Címkék: marketing vásárlás

reklamok_1.jpgSokan nem is tudják, hogy a reklámok milyen nagy hatással vannak az életükre. Pedig akarva-akaratlanul is, de lépten-nyomon belefutunk a reklámokban és ezek gyakran befolyásolják a döntéseinket is. A reklámok elsődleges szerepe az informálás. Információt szolgáltat egy új termékről. Megtudhatjuk a reklámokból, hogy melyek az előnyei, miben más, mint a többi hasonló termék, hogy miért járunk jól, ha megvesszük. Persze a reklámok nem térnek ki a termék hátrányaira, hiszen az a cél, hogy lehető legtöbbet adjanak el belőle. A cégek óriási összegeket költenek el különféle reklámokra, hirdetésekre. De ennek az összegnek a többszörösét nyerik, ha sikeres kampányt folytatnak egy-egy termék vagy szolgáltatás mellett. Egy tanulmány szerint, a reklámokra költött pénzösszeg négy-ötszörösét is visszakapják nyereség formájában. Ekkora hatása van tehát a reklámoknak. Ha most azt gondolja, hogy Önre nincs hatása, akkor nagyon téved. Ha elmegy vásárolni egy bevásárlóközpontban, akkor ott is reklámok áradata fogadja és annak alapján dönt, az egyes termékek között, hogy melyik reklám nyeri el leginkább a tetszését. Ugyanis nemcsak olyan reklámok vannak, amelyeket a televízióban, újságokban vagy az óriásplakáton lát. Reklámnak számít maga a termék csomagolása is.

Nem véletlen, hogy a csomagolások egyre díszesebbek, figyelemfelkeltőbbek. Sokkal olcsóbb lenne egyszerű fehér papírba csomagolni a termékeket, de a cégeknek jobban megéri a drágább, dizájnosabb megoldás. A marketingstratégiát összeállító csapatban ezért mindig van egy ügyes grafikus is, aki a csomagolás megtervezésért felelős. Ugyanakkor reklámnak számítanak a különböző akciós ajánlatok is, vagy az egyéb marketingfogások, mint a kóstoltatás, a nyereményjátékok. A reklámok tehát tulajdonképpen segítenek is nekünk a döntés meghozásban. Ezért igen fontos, hogy úgy állítsanak össze egy reklámot, hogy az minden igények megfeleljen. Tájékoztassa a vásárlóközönséget az új termék előnyeiről, ugyanakkor nem szabad eltúlozni sem a dolgot. Hiszen, ha valótlant állítnak egy reklámban valamelyik termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, akkor a vásárlók elveszítik a bizalmukat a terméket előállító céggel szemben. Így nemcsak az adott termék utáni kereslet csökkenhet, hanem a cég által gyártott más terméket sem fogják jó szívvel megvásárolni. Ez akár a cég bukásához is vezethet. Ezért a reklámokban meg kell találni a középutat, ami a reklámszakemberek feladata. Minden nagyobb cégnél jelen vannak ezek szakemberek és reklámok megtervezése, kivitelezése a feladatuk.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-cikkek.blog.hu/api/trackback/id/tr187647220
süti beállítások módosítása