Egy nagyvállalat irányítása nem egyszerű feladat. Igazából egy ember nem is lenne képes rá. Ezért a feladatokat elosztják a különböző szakterületek között és kisebb csapatok végzik el a különböző feladatokat. Az egyik ilyen feladat a PR (public relations) tevékenység, ami tulajdonképpen kapcsolattartást, kommunikációt jelent. Azonban ennek is több ágazata van. A vállalati kommunikációért felelős személy tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, a versenytársakkal, valamint a befektetőkkel és a részvényesekkel is. A feladat a célcsoport felmérése, akinek eladhatják a vállalat által biztosított szolgáltatásokat, illetve a termékeket. Ugyanakkor a vállalati kommunikációt végző személyek alakítják ki a cég arculatát is. Ez igen fontos feladat, hiszen ezen múlik a cég népszerűsége és sikere. Ezért általában egy szakképzett csapat végzi ezt a munkát, nem egyetlen személy. A vállalaton belül szintén fontos a belső kommunikáció is. A belső kommunikációt végző személyek a vezetőség, a részlegvezetők, az alkalmazottak és azok érdekvédelmi szervezetei közötti kölcsönös párbeszéd kialakulásáért és moderálásáért felelnek. A feladatuk többek között, a kommunikációs stratégiák kialakítása, a kommunikációs tevékenységek összehangolása és a kommunikációs anyagok elkészítése. Valamint a feladataik közé tartozik még a kommunikációs tréningek és tanácsadások szervezése is. A belső kommunikáció javításával növelhető a hatékonyság, ezért ez is igen fontos része egy sikeres vállalkozásnak. A közönségkapcsolati osztály (Public Affairs) szintén fontos feladatot lát el cégeknél, hiszen a feladatuk a vásárlóközönséggel való kapcsolattartás, mellette pedig egyfajta érdekérvényesítési feladatot is ellátnak.
A nagyobb cégeknél, óriásvállalatoknál ez utóbbit a lobbisták végzik. Az ő dolguk, hogy törvényes keretek között érvényesítsék érdekeiket és előnyhöz juttassák a szervezetet. A lobbisták általában csoportokba tömörülnek és egy adott iparág érdekeit közös erővel próbálják kiharcolni. Ahhoz, hogy egy cég hatékonyan eljuttassa az információt a célközönséghez, szüksége van a média minden formájára. A sajtófelelősök feladata, hogy állandó kapcsolatot tartsanak fent a média szereplőivel. Ők szervezik a sajtótájékoztatókat, valamint a feladatuk a sajtóközlemények megírása és eljuttatása a megfelelő kiadókhoz. Ezek azok a legfontosabb egységek a PR szakterületén belül, amelyekre egy nagyvállalatnak szüksége van. Ezen alegységek nélkül nem érhetnek el nagy sikereket, hiszen a kommunikáció megszervezése nagy hatással van az eladásokra is.