HTML

PR Cikkek

Összeszedjük a legjobb PR cikk oldalakat, ahol ingyenes cikk beküldési lehetőség van

Ingyenes pr cikk beküldési lehetőségek és seo tudástár

2015.09.14. 21:29 Yatour

A reklámajándékok, mint népszerű marketingeszközök

Címkék: marketing pénzügyek

reklamajandek.jpgEgy termék legyártása után következik a munka legnehezebb része, az értékesítés. Először meg kell találni azt a célcsoportot, aki hajlandó fizetni a termékeinkért, majd meg kell szólítani őket és meggyőzni arról, hogy jól járnak, ha ezen termékek mellett döntenek. Erre többféle lehetőség is. Ezt hívják marketingstratégiának. A megfelelő marketingstratégia kidolgozásához viszont profi szakemberekre van szükség.

Minden nagyobb cégnél van egy személy vagy egy munkacsoport, aki csak ezzel foglalkozik. Ugyanis a marketingstratégián múlik minden, hogy egy adott termék sikeres lesz vagy sem. Lesz profitja a cégnek belőle vagy veszteséges lesz. Sok kiváló termék tűnt már el a polcokról (vagy fel sem került oda) a rossz marketingstratégia miatt. Az utóbbi időben, a legkedveltebb marketingfogások egyike a reklámajándékkal történő népszerűsítés, figyelemfelkeltés.

Ezt szívesen használják a cégek, mert bár költséges, de még mindig olcsóbb, mint egy jól megszerkesztett televíziós reklám. Bár az is igaz, hogy nem is jut el annyi emberhez általában. Azonban mégis a legtöbb esetben remekül működik, persze csak akkor, ha jól átgondolt és kidolgozott az egész kampány. A reklámajándékoknak két típusát különböztetjük meg: a direkt és az indirekt reklámajándékot. A direkt reklámajándék valami olyan termék, amit az adott cég gyárt.

Ezzel a megoldással egyszerre népszerűsíti a céget és a terméket is. Sőt, ilyen módszerrel más terméket is megismertethetnek a vásárlóközönséggel. Például, amikor egy kevésbé keresett terméket ajándékba adnak egy népszerű termék mellé. Ezzel az előbbi termék is ismertté és kedveltté válhat. Természetesen a reklámajándékon illik feltüntetni a cég nevét vagy logóját (esetleg mindkettőt, ha elég hely van rajta) és gyakran egy frappáns reklámszöveget is.

Az elsődleges cél ugyanis a gyártó cég népszerűségének a növelése. A reklámajándékok másik típusa az indirekt reklámajándék. Ebben az esetben nem az adott cég gyártja a termékeket, csak reklámfelületként használja azokat. Ez a gyakoribb megoldás. A reklámajándékokra jellemző, hogy általában kisebb értékű holmikról van szó, viszont általában ezek igen praktikus dolgok, amelyekre naponta szükség van, ezért szívesen fogadja mindenki az ilyen csekélységeket.

Reklámajándékként leginkább pólókat, sapkákat, írószereket, öngyújtókat és kulcstartókat használnak. Ezek mind olyan dolgok, amelyekre mindenkinek szüksége van, kortól és nemtől függetlenül. A póló és a sapka azért tűnik remek választásnak, mert így a megajándékozott is reklámfelületté válik. Az utcán és a munkahelyén is reklámozza az adott céget azáltal, hogy viseli a kapott ajándékot.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-cikkek.blog.hu/api/trackback/id/tr927814832
süti beállítások módosítása