HTML

PR Cikkek

Összeszedjük a legjobb PR cikk oldalakat, ahol ingyenes cikk beküldési lehetőség van

Ingyenes pr cikk beküldési lehetőségek és seo tudástár

2015.09.30. 21:34 Yatour

Vevőcsalogató és vásárlást ösztönző marketingfogások

Címkék: marketing vásárlás reklám

vasarlas_osztonzes.jpgJó bornak nem kell cégér – tartja a régi közmondás. Ez az állítás lehet, hogy valamikor igaz volt. Akkor azonban még az emberek kis, néhány száz, esetleg ezerfős közösségekben éltek. A termelők pedig a közösségen belül értékesítették a termékeiket. Egy ekkora közösségen belül egy jó árunak gyorsan híre ment, mint a népdal, vagyis szájról szájra terjedt a hír. Tulajdonképpen ez is egyfajta reklám.

Ma már azonban, amikor globális távlatokban gondolkodik minden kereskedő, ez a mondás már nem állja meg a helyét. Igenis szükség van jó reklámokra ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen. Most ne csak a hagyományos reklámokra gondoljunk, amelyek nap mint nap áradnak a televízióból, rádióból és az újságokból, vagy azokra az óriásplakátokra, amelyekkel úton-útfélen találkozhatunk. A reklámoknak nagyon sok formája létezik ma már. Az egyik igen népszerű marketingfogás a reklámajándékok bevetése, a cél elérésnek érdekében.

Ez viszonylag költségkímélő megoldás, hiszen néhány száz darab logóval ellátott póló, táska vagy egyéb szóró ajándék még mindig a töredékébe kerül egy rövid televíziós reklám árának. Sőt, ez azért is jó választás, mert ha a cég logójával, nevével vagy egy frappáns reklámszöveggel valaki végigsétál az utcán, minden szembe jövő hírt kap az adott cégről vagy termékről.

A reklámajándék viselője tehát maga is reklámfelületté válik és akaratlanul is segít a cég népszerűségének növelésében. Ugyancsak a reklámot szolgálják a boltok kirakatai is. Egy szépen berendezett kirakat igen csábító lehet a vásárlók számára. A kirakatokba általában a nagy népszerűségnek örvendő termékeket helyezik ki, vagy azokat, amelyek akciósak. (Itt jegyezném meg, hogy a különféle akciók is egyfajta vásárlócsalogató reklámfogásnak tekinthető!)

Egy ügyesen elrendezett kirakat arra ösztönzi a potenciális vásárlókat, hogy térjenek be az üzletbe és lehetőleg vásároljanak is valamit. Mi sem bizonyítja jobban a kirakatok fontosságát annál, hogy külön szakemberek foglalkoznak azok ízléses berendezésével. Sőt, külön meg lehet tanulni különböző tanfolyamokon ezt a szakmát. Egy másik jól ismert trükk, amit a nagyobb üzletek, bevásárlóközpontok alkalmaznak, a polcok folyamatos átrendezése. Így az egész boltot be kell járnia a vásárlónak, ha szeretné megtalálni azt, amiért valójában bejött.

De közben még észrevesz egy-két holmit, amire amúgy nem is lenne szüksége, de ha már amúgy is akciós, akkor miért ne vegyen belőle. A gyermekeknek szánt holmikat, édességeket az alsó polcokra rakják, hogy a kicsik is jól lássák és addig nyaggassák szüleiket, míg azok végül beadják a derekukat és vesznek a csöppségnek egy tábla csokit vagy más nyalánkságot.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-cikkek.blog.hu/api/trackback/id/tr17814858
süti beállítások módosítása