Az évnek vannak bizonyos szakaszai, amikor egyes termékek kellendőbbek, mások pedig kevésbé azok. Egy jó marketingszakembernek ezzel tisztában kell lenni. Tegyük fel, hogy van egy ruhaüzletünk, akkor nyilván a tél közepén nem fogunk fürdőruhát árulni benne, mint ahogy a legnagyobb kánikulában sem kínálunk télikabátot. A téli hónapok első felében az ajándéktárgyaknak van nagy kereslete, ugyanis közelednek az ünnepek, amikor egymást meglepjük némi csekélységgel. A nagyobb bevásárlóközpontok ezt az alkalmat remekül kihasználják arra, hogy minél több vásárlót csábítsanak be az üzletbe. Karácsony táján megszaporodnak a boltok polcain az akciós termékek is. Ha pedig valaki betér egy boltba az akciós termék miatt, az nyilván mást is fog vásárolni. Természetesen nemcsak árleszállítással lehet becsalni az ügyfeleket, hanem rengeteg más marketingfogás is létezik erre. December elején gyakran találkozhatunk például a bevásárlóközpontokban és a plázákban a jó öreg, piros ruhás Mikulással is, aki a jó gyermekeket meglepi valamilyen csekélységgel. Ez is kiváló módja annak, hogy a kisgyermekes szülők betérjenek a boltba, hiszen a kicsinyeikért bármilyen áldozatra képesek.
A bevásárlóközpontok polcain ilyenkor feltűnnek olyan termékek is, amelyekkel az év többi részében nem találkozhatunk. Ugyanakkor, az állandó termékek prioritása is változik. Általában ilyenkor nagy polc-átrendezésekre is sor kerül. A főbb helyeket a polcokon az éppen népszerű játékok, édességek és egyéb ajándéktárgyak fogják elfoglalni, így azok szem előtt lesznek. Az egész bevásárlóközponton eluralkodik a karácsonyi hangulat. Ez igen fontos az kereskedők számára, ugyanis a legtöbb embernél a karácsonyi hangulat nagyobb vásárlási kedvel társul, ami magasabb bevételt jelent az üzleteknek. A karácsonyi akciókkal is, általában a vásárlói kedv növelése a cél. Ilyenkor az emberek jelentős része hajlamos olyan dolgokért is fizetni, amire nem feltétlenül van szüksége, de megveszi, mert éppen akciós. Ezt már jó előre el kell kezdeni beépíteni a köztudatba, ezért reklámok tömkelege hirdeti televízióban, rádióban, utcai plakátokon és az interneten is a különböző ünnepi akciós ajánlatokat, hogy az emberek időben fel tudjanak rá készülni. Nem véletlen az sem, hogy az utóbbi időkben egyre népszerűbbé vált a „fekete péntek” elnevezésű jelenség is, amit az ünnepek előtti napokra időzítettek, amikor a legtöbben intézik a karácsonyi bevásárlást. Az elektronikai cikkek, valamint a ruházati termékek és egyéb eszközök árának nagyfokú csökkentésével, az ügyfeleket vásárlásra ösztönzik a cégek.