Dr. Rédey Péter Hétköznapi marketing című könyvének az elején tömören és lényegretörően szól a marketing mibenlétéről és szerepéről, mely szerint: „ha nincs több azonos célt szolgáló termék, nincs szükség marketingre. Ha viszont van konkurencia, a marketing nélkül nem lehet élni.” A továbbiakban azt is hozzáfűzi mondanivalójához, hogy egy vállalkozó igen széles ismeretekkel és tájékozottsággal kell rendelkezzen, nem elegendő csupán egyetlen területen való jártasságra szert tenni. A könyvben felvázol, majd részletesen tárgyal egy úgynevezett fejlődési sémát, amely magába foglalja a megismerés, felismerés, az alkalmazkodás és a cselekvés blokkjait.
A megismerés szakasza tulajdonképpen nem más, mint az informálódás, a kutatás területe. Ebben a folyamatban a piac-,motiváció- és kereslet kutatásra, valamint termék pozicionálásra és piacszegmentációra kerül sor. A felismerés fázisa magába foglalja a döntés passzusát, amelyben sor kerül a vállalkozás filozófiájának, stratégiájának, cégarculatának megalkotására, illetve a kampányokra. Az alkalmazkodás és/vagy cselekvés szakaszában képbe lép a termékpolitika, az értékesítés, vagy a reklám, csomagolás, marketing-mix. Ez utóbbi három cselekvés esetén. Manapság nagyon sok szó esik a marketingről, mely bizonyára a felgyorsult és egyre élesebb versenyhelyzeteknek tudható be, azonban keveset beszélnek az alapfogalmakról, ezért gyakran tévesen használják mindezeket.
A piac, mely a legsűrűbben használt alapfogalma a marketingnek tulajdonképpen nem más, mint az árucsere színtere, a kereslet-kínálat összessége, a vétel és az eladás lehetősége. A piac „családfájához” tartozik a piacpotenciál, mely a piac elméletben megfogalmazott kereslet-maximumát foglalja magába, a piaci részesedés. Az üzletfilozófia nem más, mint az adott vállalkozás általános magatartásmódja, mely hosszú távú meggondolásokat foglal magába, iránymutatással szolgál a nehezebb időkben. A marketing programok, vagy más néven marketing akciók, rövid távú elképzelések, amelyek keretében rész-célkitűzésekre kerül sor, sorrendet állítanak fel, kinevezik a különféle felelősöket, megállapítják, ill. leszögezik a határidőket, valamint a költségbecslésről is ekkor esik szó.
A vállalkozás arculata kifejezéssel is gyakran találkozhatunk. Ez a megnevezés kulcsfontosságú szerepet tölt be egy cég életében, tudniillik a marketing kommunikáció elhagyhatatlan eleme. Három formáját különböztetjük meg egymástól: 1. Objektív arculatjegyek: a cég adottságai 2. Formai arculatjegyek: a céget azonosító szimbólumok összessége, valamint 3. Tartalmi jegyek: a levelezés stílusa, ügyfelekhez való viszonyulás, reklámok hangneme.