Manapság rengeteget lehet hallani azt a kifejezést, hogy marketing, viszont ennek pontos jelentésével csak nagyon kevés ember van tisztában. Tulajdonképpen ez nem meglepő, hiszen a marketing egy olyan gazdasági kifejezés, amelyre nincs is egységes definíció.
Ugyanis ez egy olyan vállalati tevékenység, amely a vásárlók vagy a felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, valamint meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, majd pedig megismerteti azokat a vevőkkel, fogyasztókkal. Ezek után az árakat kialakítja, és megszervezi az értékesítést is. Ugyanakkor a vásárlók befolyásolása is a marketing tevékenységhez tartozik.
Lényegében tehát a marketing egy eszközrendszer, amelynek a végső célja a vállalat profittervének a teljesítése, az összes elérhető eszköz alkalmazásával. Tehát mint látjuk, nagyon összetett tevékenység, szakma a marketing, hiszen bármilyen gondolat, eszme megismertetését, elfogadtatását, eladását, valamint népszerűsítését szolgálja. A marketing a különböző társadalomtudományok kombinációja, hiszen lefedi a pszichológia, szociológia, közgazdaságtan, antropológia, matematika és vezetéstudomány különféle területeit.
Végül is, a lényege az, hogy a vállalaton kívül eső piaci információkat igyekszik belső erőforrássá átalakítani, ezáltal pedig nyereségessé tenni a vállalat tevékenységét. Ennek ellenére a marketing tevékenységnek a megtérülése csak nagyon nehezen mérhető, így a ráfordításokat nehéz beruházásként megjeleníteni, ami néha problémát okozhat különböző vállalatoknál.